Photobucket

b

Thursday, April 28, 2011

AL-KISAHKU

Ya salam semua blogger2.. ari ni saya nak share skit citer saya g keje pagi ni...
huh bangun pagi seperti biase macam nak tido balik malas sangat nak bangun tapi gagahkan jua badan aku ni kerana ini ari terakhir saya di tempat kerja...
mula saya berfikir hujan di luar sana sangat lebat macam mane saya mahu gi kerja kerana saya harus berjalan kaki kemudian menuggu bas..
hah buat xpikir je dulu capai tuala terus mandi solat kemudian siap..
nasib saya baik kerana hujan agak renyai2 sudah diluar sana. Terima kasih ya tuhan kerana permudahkan jalan ku, keluar umah. Kemudian terus menuju ke stesyen bas sambil menunggu bas yg tadi nya masuk kemudian 20 minit kemudian keluar semula..
naik bas kemudian duduk di bahagian belakang tapi xbelakang sangat, sangat best kerana tidak ramai orang naik bas waktu ni mungkin dia orang dah naik bas sebelum ini.. bas meluncur laju menuju ke destinasiku.. memberhentikan aku di kala aku menekan loceng di tempat yang hentian yang hampir untuk aku menapak menuju ke office.. dalam aku berjalan2 menyusuri kaki lima longkang kemudian rumput2 hijau yang dibasahi hujan ini kemudian melangkang satu lagi longkang di hadapan sana tetibe sebelah kasut yang aku yang sediaada kat kaki ni telah jatuh dalam longkang la plak.. aduh aku duk kat tepi longkak 2 sambil tengok je keadaan kasut aku di bawa arus ke longkang besar..
DAM IT..
berjalan la aku terhencut2 sambil control ayu tanpa sebelah kasut lagi... sambil pakai payung besar lambang Pejabat Daerah/Tanah Klang ni dan berbaju kurung juga yek.. menyumpah2 je aku sensorang sambil berjalan 2... bile aku perasan orang nampak aku aku tersengih je sensorang... lantak la aku terus je cepat2 jalan terus masuk office terus amik selipar lagi satu baru aku punch kad...
xboleh bala betul tragedi pagi ni tapi saya cool je... hehehe..
ADUHAI..

0 comments: